Sve prvo!


I baš kako naslov kaže – danas je bio Onaj dan. Prvi put majka se odvažila da Prvi put pokuša sa Prvim detetom Tot school, koja je još nepoznata na ovim prostorima. Ima na ovom području mama koje slede Montesori program i vidim da je ovo slično, ali vidim i da nije baš to-to.

Rešila sam da pokušam – ne radim (nemoj slučajno da me je neko izazvao da ispričam zašto, probušićete sebi bubne opne viljuškom samo da ne slušate žalopojke) pa kad već sedim kod kuće onda bar da to iskoristim najbolje što mogu, i za sebe i za dete. I nadam se najboljem. Naravno, kao totalni control-freak otupela sam od čitanja blogova, sajtova, predloga, gledanja slika po Pinterest-u, Indulgy, Facebook-u i kliktanja na „Save As“ opciju u kompu. Ako, nedajBože ovaj komp umre, mogu da se samoubijem pošto tu količinu materijala neću ponovo skupiti.

Pošto ne radim (da, da … imam viljuške da birate) sredstva su mi ograničena pa je veliki deo materijala sa neta, pribor izvađen iz prastarih kutija sa natpisom „Igračke – razno“ a nadam se skorijoj poseti novosadskom najlonu, koji je uvek uzbudljiv deo nedelje i fantastičan za ovakve stvari – elem Ivica je čika koji jednom u par meseci ide u Nemačku svojim kamionom i iz njihovih hangara donosi stvari onako đuture, pa mu se ne jednom desilo da ni ne zna šta ima (otvoriš lepu kutiju procenjenu na xxx dinara a unutra sapuni, oni „stojaći“ što se nalaze ili po ormanima ili ih baka čuva dobro sakrivene – tada Ivica automatski ponovo procenjuje „xxx + yyy za sapune“.) Ako na vreme odem i pažljivo izaberem, popuniću korpu sa nastavnim alatom dok si rek’o keks.

Tot school je u stvari škola za malu decu (Tot je toddler, deca uzrasta od 1 do 3 godine) s tim da to nije škola, pa bar ne onakva na kakvu smo mi navikli i uglavnom se rade stvari koje svakako mame i tate rade sa svojom decom, samo je ovo organizovanije – ovo se control freak u meni busa u grudi. Nekako sam to shvatila kao da znam čemu jaje služi ali ne i da postoji 888 načina da se spremi. E ovde imam i recepte i on-line pomoć za to.

Da ne dužim – dan nije počeo baš kao što sam planirala ali sa malim detetom to i nije moguće. Vidite, treniram ja control-freaka :o) . Rešili smo (da, i Gos’n Kukuriku ima pravo glasa) da počnemo sa bojama i da razvijamo pravce odatle. Prdavo Pile ne govori, bar ne srpski ali ima savršeno razvijenu motoriku za svojih nepunih 19 meseci i kako izgleda nema nameru da svoj Madjarsko-Korejski zameni domaćom verzijom „Mama daj vode“ danas sam jezik ostavila negde na patosu ponavljajući „Vidi, CRVENA jabuka!“. Pogađate, prva boja je crvena.
Napravila sam senzornu kutiju i napunila je pirinčem (oh, kakva greška!) i svom silom crvenih stvarčica – plastična riba, naizmenično nanizane perle, dugmad i privesci u obliku srca i stilizovane jabuke, tri gumene kocke, časa od Eva pene, traka za kosu, cveće, lopatica, loptica, štipaljka, plastična kopča za ranac, jabuka od stiropora i bubamara obeleživač stranica. Ova poslednja dva se pokazala kao potpuni hit! Znači sve stvari koje sam imala po kući. Na pola aktivnosti sam morala da ga udaljim da bi pospremila, pošto sam počela da hiperventiliram od pirinča koji je skakutao po podu. Trudim se ali i dalje me prosto užasava namerni nered. Zato – memo i sebi i drugim mamama: investirajte u veeeliki čaršav koji će stojati ispod deteta. Lako i za sakupljanje sitneži a i u slučaju bojenja neće biti ofarbanih tepiha ili podloga ili šta god vam lomi kičmu.

Crvena senzorna korpa 2 Crvena senzorna korpa jabucica

Drugi deo je činila tacna sa spremljenim kalupom za led i činijicom sa malim presvučenim stiropor srcima (DM, 99 din.). Skinula sam metalne čačkalice sa njih, stavila ih u činijicu i pustila ga da se igra. Ovo je igračka kojoj se ceo dan vraćao. Ostaviću je i narednih dana, dok je ne izgustira, pošto voli da sipa, prespa, ubacuje i izbacuje stvari – otud i „OBože, obože, obože“ uzdah kad je počeo sa pirinčem. Sad ga ima apsolutno svuda, iako sam dva puta usisala od podneva.

srca srca2

Za kraj, iscrpljena mama je poslužila (u duhu dana) domaće crvene maline – ne treba spominjati da ih voli.

Maline

Za sutra (ovo će trajati cele nedelje, odnosno dok ne budem sigurna da zna šta je crvena boja) mu spremam crveno testo za igru, kao i „I Spy“ bočicu, te će imati da bira između 4 aktivnosti. U subotu ćemo dodati i crveni flomaster i mnogo crvenih stvari za bojadisanje. Slobodno dodajte konstruktivne predloge, poslužiće. Sad odoh da se onesvestim.

Ostavite odgovor

