Zelena nedelja


Uprkos Nadi, Želji i Trudu – nisam uspela da se javim nedelju za nedelju. Prosto, previše sam sebi nabacala posla pa je nešto moralo da bude zakinuto. Zelena nedelja je išla odmah posle Crvene, a za njom Žuta. Znači kasnim sa pisanjem (malo) ali nadoknadiću, obećavam.

Kako sad već imam tri nedelje iskustva sa ovim (wow. strava.) počela sam da primećujem stvari koje sad već ne mogu biti slučajnosti – meni najdraža je sto Prdavo Pile prepoznaje kadicu koju koristim za senzornu kutiju i baš je uzbuđen kad je vidi. Tapka nogicama iza mene i brblja kroz dudu u ustima sve dok ja ne raširim čaršav i spustim je kod njega. Onda brzo sedne i polako razgleda šta ima unutra – čitavih 15 sekundi, a za dete od 19 meseci to je čitava večnost!! Onda krene vađenje, presipanje, sipanje i sveopšte rasulo. I dalje mu je omiljena zabava da presipa i sipa, da li je to voda, perlice ili pirinač – sasvim nebitno. Mislim da ću malo bolje da se pozabavim ovim, ako je to već ono što on želi.

Zelena nedelja je počela sa plastičnim kamenčićima („Bašta“ d.o.o. 100,00 i neki dinar) i posudom za led. Posuda za led ga ne interesuje mnogo, ali kamenčići su obožavani! Sa njima smo brojali, ubacivali ih u svakakve posude, presipali ih i sakrivali u Ruske lutkice (poklon od bake, on prosto mora da ih pootvara). Na tacni su ga još dočekale pufnice od vunice (sama sam ih pravila dok sam gledala film uz pomoć viljuške i napravila po 12 komada u 5 različitih boja – brzo to ide), i Žaba lutka za ruku (i to sam sama šila, zato ima jedan krak naopačke).

Image

Žabu ne voli osim ako je njegov tata ne koristi da mu krade dude i ako može da je hrani (sa pufnicama)

Image

Isekla sam još i žabu od deko-gume i izbušila zumbom pa prezentovala sa sve ljubičastom pertlom, ali sem par prezrivih pogleda nije zadobila neku pažnju. Pa, šta sad da mu radim. Možda jednog dana .. Inače, ova žaba služi za razvoj fine motorike gde dete treba da provlači pertle kroz rupice, međutim on ne vidi svrhu u tome pošto pertle provlači jedino kroz patike (zaboga, što bi pertla išla kroz žabu??!)

Image

Na zelenu senzornu kutiju sam ponosna – još više zato što me je on danima posle vukao ka njoj. Pirinač mu se dopada, obojila sam ga tako što sam razmutila dosta zelene prehrambene boje u vrlo malo vode i nasula pirinač u to. Promešala malo i ostavila na novinama da se osuši preko noći. Kasnije sam našla recept za bojenje gde se u kesicu sipa pirinač i boja i sve se mulja, bez vode i bude isto tako lepo. Mada, intezitet boje zavisi i od vrste boje, a pošto je ovo Majka Srbija … Znate i kakav je kvalitet. Sreća moja da mi dete nije cepidlaka, ne bi primetio i da ga nisam obojila.

Image

Daklem, zeleni pirinač, zelena trava od papira (uskršnja trava), plastični listovi od biljaka, jastučić u obliku deteline, žaba, kornjača, slike žabe i krokodila iz memo-igrice, drveni jež, štipaljke, konac i plastične jelke. I naravno mala kutlača (to je ono neidentifikovano belo) za presipanje pirinča. I ništa ga nije dugo interesovalo sem pirinča!
Kao bonus, uklonila sam sve autiće sem zelenih i ostavila samo zelene loptice u sobi. Ne vidim još da prepoznaje zelenu boju ali vidim da je shvatio da ima razlike i da sada malo pomnije posmatra predmet ako pitam za njega („Dodaj mi zelenu lopticu. Ne, to je crvena, treba mi zelena“ – onda zagleda obe loptice dok ne donese odluku koju da mi da.)

Nisam sigurna da nešto kao uči iz ovoga, ali definitivno se susreće sa predmetima, ukusima i rečima za koje ranije nije znao tako da svakako ima napretka. Ako progovori u sledećih mesec dana biće to da mi kaže „Mama, smaraš više sa tim bojama“. Sledeća je žuta, pa plava i mogli bi malo da promenimo i pređemo na životinje, ali još moram da promozgam o toj ideji.

Jedno mišljenje na „Zelena nedelja

Ostavite odgovor

