Dino-manija


Mogla bih reći da je lenj period počeo, mada to nije baš sasvim istina.

Uglavnom sam preumorna, i da radim s njima (sram me bilo) a i to što radim i da zapišem. A i kad nisam lenja, ubeđena sam da sam to i uradila – svašta smo mi radili u januaru, samo je ova smotana kvočka bila ubeđena da je to i zapisala.

Brzom pretragom ustanovila sam da nisam. I to da nisam bar 3x. Zapisala, to jest, umorna i dalje jesam.

Završila sam veliki posao, i kao nagradu dala sebi dva dana za čitanje – bliži se godišnjica smrti Terija Pračeta i nisam si mogla dopustiti da je dočekam a da ne pročitam poslednju objavljenu (bar kod nas) – „Akrepski odred„.

I neopisivo mi je drago što jesam.

Puž pita „Kakva je knjiga?“

Kakva… Pračetovska. Ženska – greška, ljudska. Bogovska. Ma, Pračetovska je dovoljan opis, sve ono što je on je na svim stranicama svih njegovih knjiga. Taj čovek će za sve vekove imati moje najdublje poštovanje.

E, kako sam udovoljila sebi red je bio da se posvetim deci.

Januar smo proveli u obožavanju dinosaurusa. „Krdo“ sam sastavila od igračkica kupljenih preko Limunda i Najlona  – i mislim da sam jedan deo zagubila .. Ali i ovo je bilo dovoljno. Počelo je sa knjigom o dinosaurusima koju mu tata čita pred spavanje, tako da je imao neko „predznanje“ ko koga jede, šta tačno jede i ko je bio gazda.

Ovaj prikaz slajdova zahteva javaskript.

Mali paleontolog je dobio i lupicu da pažljivo proučava svaku vrstu. U nedostatu plastične flore, docrtali smo drveće, pustinju i jezero, te je opušteno mogao da pokaže kako dinosaurus jede velike leptire, lišće i pije vodu.

Balavac je, s druge strane, bio očaran krokodilom kojem škljocaju zubi i pošto su im genetske grane verovatno tu negde, dotični reptil je jeo leptire koji su pretekli od brata (a da ne bi rado nešto drugačije od velikog bate!!)

Zatim smo nedeljno jutro proveli uz novi animirani crtani – Dobri dinosaurus.

tumblr_nv22wq2ynE1ue5dueo1_1280

Znam da ga ima u bioskopima, ali ne volim da vodim jedno dete negde, a drugo ne, a Balavac sigurno ne bi izdržao u mraku sat i kusur .. Te smo se porodično upidžamili i pravo od doručka prešli na crtani.

DSC_1134

Svi smo oduševljeni. Videla sam da je pobrao loše kritike od američkih roditelja, ali meni je crtani lep, bez obzira što sam morala ponovo da objašnjavam gde je tata-dinosaurus i šta se sa njim desilo. Mislim, stvarno nemam ideju kako da mu objasnim koncept smrti a da ga pritom ne preplašim. MENI je to sasvim normalno, ali ja imam 35, njemu se oči napune suzama kad deda ode do pijace, a ne još da treba da mu objasnim da je umiranje/odlaženje „normalno“.

Sve u svemu, fin crtać za nedeljno uživanje, Diznijev večiti osvrt na prijateljstvo i porodicu, baš kako smo naučili i navikli.

U nastavku crtaća, dobio je i bojanke i zagonetalice.

DSC_1118

Ja ih imam sačuvane na kompu i odavde su, ali možete ih naći posvuda. Vežbaju se boje, brojevi, oblici, crtanje .. Sami izaberete šta vam treba i uz malo printanja – eto zabave! Za sledeću lekciju – koju planiramo kad otopli – o dinosaurusima i zanimanjima sam pokupila sjajan fazon s neta – omotaćemo figuricu u glinu, osušiti je i mali paleontolog će dobiti dleto i čekić da oslobodi fosil. Mislim da je to sjajan prelaz sa jedne teme na drugu.

Ostavite odgovor

